Czy warto odświeżyć sklep internetowy? część pierwsza

Trzeba przyznać, że historia rynku e-commerce w Polsce sięga końca lat 90-tych. Musisz wiedzieć, że wtedy właśnie w Internecie pojawiły się takie tuzy jak Merlin czy Empik. Dlatego też tylko kwestią czasu było wysypanie się kolejnych sklepów. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego kiedy warto odświeżyć sklep Internetowy. Przeczytaj go koniecznie!
 

Początki sklepów Internetowych w Polsce
Zacznijmy od tego, że oczywiście początki były jak to zwykle bywa różne, jednym się udało, innym nie do końca. Generalnie faktem jest jednak, że e-handel na dobre zaczął się zadomawiać w świadomości polskich internautów. Natomiast wg opracowania „Barometr e-commerce 2016” na naszym podwórku mamy już lekko ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, a wartość całego rynku w tym roku miała dojść do prawie 36 mld zł. Musisz wiedzieć, że trend wzrostowy rzecz jasna będzie się nadal utrzymywał, a sklepów na pewno będzie więcej, konkurencja będzie jeszcze silniejsza a znalezienie niszy będzie znacznie trudniejsze. Dlatego łatwo się domyślić, że najwięcej zyska na tym klient, ponieważ będziemy mieli większy wybór, zaczniemy odwiedzać dużo lepsze jakościowo sklepy (bo nadal jest z tym ciężko), a sprzedawca będzie musiał naprawdę się postarać by utrzymać się na rynku.
 

Spadek liczby odwiedzających oraz sprzedaży
Zdecydowanie jest to zmora każdego sprzedawcy… a powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo. Przede wszystkim może być to brak popytu na Twój towar (nie jest już tak popularny jak kiedyś), słaba komunikacja marketingowa, dużo silniejsza konkurencja lub… mało atrakcyjna strona sklepu. Chodzi oto, że jeśli klient wchodząc do Ciebie nie widzi nowoczesnej i profesjonalnie wyglądającej witryny to nie zostanie na niej długo. Słynne przysłowie „stare ale jare” zupełnie się tu nie sprawdza, ponieważ ma być ładnie, przyjemnie, funkcjonalnie i mile dla oka i to nie tylko dla Ciebie…
 

Daleko w tyle za konkurencją
Przede wszystkim konkurencję trzeba obserwować, taka oczywista oczywistość. Dlatego jeśli więc trochę to zaniedbałeś, polecam zrobić mały research. Natomiast gdy jego wyniki sprawią, że otworzysz oczy ze zdumienia i stwierdzisz – „o cholera gdzie ja byłem przez ostatnie lata…” to znak, że czas na zmiany. W związku z tym przy okazji warto podpatrzeć też różne rozwiązania które funkcjonują u innych. Trzeba sprawdzić jak wygląda proces zakupowy, co ciekawego znajdzie się w menu albo w jaki sposób prezentuje się produkt. Generalnie nie ma nic złego w czerpaniu wzorców czy inspiracji z firm które odniosły sukces, ponieważ skoro ktoś robi coś dobrze i ma z tego wymierny efekt, to Ty również możesz spróbować tak robić.

Kategorie: Sklep online,