Czy warto odświeżyć sklep internetowy? część druga

Trzeba przyznać, że temat promowania się w Internecie jest niezwykle złożony. Pomyśl nad tym, co można zrobić aby być bardziej widocznym. Teoretycznie sprawa jest prosta - albo nie wiesz jak to zrobić, albo nie masz budżetu na to, albo nie masz do tego odpowiednich narzędzi wspomagających działania marketingowe. Niestety, ale jednym z winowajców ostatniego powodu może być tutaj np. silnik Twojego sklepu, który po prostu Ci ich nie dostarcza (albo dostarcza złe). Musisz wiedzieć, że newsletter, multimedialna prezentacja produktów, program lojalnościowy, połączenie z mediami społecznościowymi czy różnego rodzaju integracje pomagające w sprzedaży (np. z Ceneo) to dziś właściwie podstawa. W związku z tym brak dostępu do nich to jasny sygnał do przeprowadzki.
 

Zmiana asortymentu
Jeżeli zacząłeś swoją przygodę z handlem kilka lat temu od sprzedaży odkurzaczy, potem dodałeś inny sprzęt AGD, telewizory, smartfony. Po czym, zanim się obejrzałeś zrobił się z tego spory market z szerokim asortymentem. Czyli w sumie fajnie, znaczy że się rozwijasz. Jednak wystarczy spojrzeć jak wygląda teraz Merlin, który kiedyś kojarzony ze sprzedażą książek i płyt ma teraz również zabawki i artykuły do pielęgnacji urody. Musisz być świadom tego, że zmiany tego typu wymagają sporo pracy, również, a może przede wszystkim, przy samym sklepie. Oczywiście często dodaje się nowe kategorie, w inny sposób prezentuje się produkty, dodaje się nowe funkcjonalności. Ponadto sam wygląd musi również kojarzyć się całą ofertą, a nie tylko jej częścią. W związku z tym jeśli od początku istnienia platformy nic przy niej nie działałeś to może warto w końcu nad tym pomyśleć.
 

m-Commerce w natarciu
Przede wszystkim, pomimo że ten rynek w Polsce jest w fazie rozwoju to już trzeba się liczyć z tym co ze sobą niesie. Otóż warto wspomnieć o tym, że według badań które przeprowadził dotpay, obecnie 38% polskich sklepów posiada stronę RWD, a kolejnych 16% planuje ją mieć. Innymi słowy oznacza to, że mobilny klient będzie coraz ważniejszy, a responsywna strona będzie niedługo wręcz niezbędna. Dlatego jeśli więc Twój sklep nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych to zdecydowanie powinieneś coś z tym zrobić. Musisz uświadomić sobie, że prędzej czy później taka forma zakupów będzie standardem, a serwisy które się do tego nie dostosują – odpadną.

Rzecz jasna nie zawsze trzeba wyrzucać wszystko do kosza i zaczynać od początku. Po prostu dokładny audyt i analiza są wręcz niezbędne przy podjęciu takiej decyzji. Dlatego być może wystarczy odświeżyć wygląd, zmienić kilka rzeczy, wywalić inne.

Kategorie: Sklep online,